תיירות בדרום השרון

ימי רמה

קיבוץ רמת הכובש נוסד על ידי קבוצת “הכובש” שהוקמה בגרעין וילנה של תנועת “החלוץ” והייתה “קיבוץ העלייה” הראשון של התנועה. שם הקבוצה מבטא את רעיונות כיבוש העבודה העברית וכיבוש עצמי לעבודות כפיים. אותם צעירים חלוצים הם אלה שתקעו את היתד לקיבוץ של היום שידע תקופות קשות במהלך מלחמת העצמאות והשנים והמאורעות שקדמו לה.

בשנת 1943 הצטרפו לקיבוץ מחלקת לוחמי פלמ”ח נועזים ואמיצים, לוחמי פלוגה ד’. במהלך שנה זו עבר הקיבוץ אירוע שייחרט בדפי מורשת הפלמ”ח – כשהבריטים – ממשטרת המנדט ערכו בקיבוץ פעולת חיפוש נשק באופן אגרסיבי במיוחד במהלכה נעצרו 35 אנשי הקיבוץ רובם אנשי הפלמ”ח.

את האירוע הזה, ושאר אירועי הסטורים מתקופת טרם קום המדינה ואחריה, כמו גם את חיי הקיבוץ מראשיתו מנציחים אנשי הקיבוץ היום במוזיאון פתוח הבנוי ממספר אתרים (מיזם מורשת) מושקעים שהקימו לשימור ושחזור חיי הקיבוץ מאותן תקופות. המוזיאון הפתוח נקרא “ימי רמה”.

ב”ימי רמה” תוכלו לזכות בסיור מודרך בן שעה וחצי עד שעתיים וחצי (בהתאם לדרישה) מעניין ומרגש,  בין האתרים המשוחזרים הכוללים גם סרטון קצר המשלב קטעים ארכיונים הסטורים לצד חיי הקיבוץ היום וניתן לסיים הטיול בארוחת צהריים בחדר האוכל של הקיבוץ (כשר) . כל זאת בתיאום מראש בלבד.

נכון לעכשיו האתר פתוח לקבל קבוצות בלבד לתיאום ביקור לקבוצה (מינימום 10 אנשים)

יש ליצור קשר עם התיירות כפרית- קרן באלי 052-350-0940

קישורים:

כתובת:

קיבוץ רמת הכובש

מסלול סובב דרום השרון